1 Nisan 2021 Perşembe

E-Ticaret’e Başlamaya Hazır mısınız?


E-Ticarete Başlamaya Hazır mısınız? 

Alışkanlıkların değişmesi için 40 gün süresince aynı şeyin tekrarlanması gerektiği söylenir. Sürekli aynı şeyi tekrar eden beynin, bir süre sonra bunu günlük rutinine aldığı bilim insanlarınca kabul gören bir yaklaşımdır. Bu durum, bazen kendi isteğimizle olur, bazen de dış etkenler buna mecbur bırakır. Son 1 yıldır, tüm dünya insanlarının yaşadığı pandemi mecburiyetleri, birçok rutinin değişmesine ve yeni alışkanlıkların hayatımıza girmesine sebep oldu.
 
Bunlardan biri, alışveriş alışkanlıklarının değişmesidir. Daha öncesinde, 2000 yılı ve sonrası doğan, teknolojinin içinde büyüyen Z kuşağı için bu olağan bir durumken, artık sadece Z kuşağının değil, çevrimiçi alışveriş yapma araçlarına ulaşabilen tüm kuşakların alışveriş alışkanlıkları büyük bir değişime uğradı. Aslında, son 10 yıldır dünyanın kendini hazırladığı ve benim gibi dijital pazarlamayı kendine iş edinmiş insanlar için bu beklenen bir sonuçtu. Bir türlü istenen düzeye ulaşmayan çevrimiçi alışverişin mecburiyet haline gelme şekli tuhaf olsa da, artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı kesindir. 
 
Özellikle, dijital platformları aktif olarak kullanan yeni nesil girişimciler, fikirlerini hayata geçirmek ve ticarileşmek için dijital kanalları tercih ediyorlar. Bu girişimciler, kişisel marka olma hedefiyle, sosyal medya kanalları ile içerik üreterek markalaşma yoluna gidebildikleri gibi, ürün/hizmet pazarlaması için e-ticareti tercih ediyorlar. 
 
Hikayenin tercih etme yönü kolay gibi görünsede, yetersiz bütçe ile yola çıkarak bir internet sitesi açmak ve ticari fayda beklentisine kapılmak, zaman ve para kaybını beraberinde getirebilmektedir. Bu sebeple, e-ticaret yapmak isteyenlerin kendilerine aşağıdaki soruları sormalarını öneriyorum;
 
Ürün/Hizmetim benzersiz mi?
 
Benzersiz olmak için, olmayan bir ürünü/hizmeti yaratmak gerekir. Eşsiz olmak, bütçeli ya da bütçesiz tüm işler için gereklidir. Ancak, yeterli bütçeniz yoksa benzersiz olmanız şarttır. 

Eğer cevabınız evet ise, diğer sorulara geçmenize gerek yoktur. Bir  iş planı oluşturmanızı, yol ve yöntemi belirlemenizi ve hedefinize kilitlenerek, disiplinli bir şekilde çalışmanızı öneririm. 
 
Benzersiz değilseniz aşağıdaki sorulara devam edebilirsiniz; 
 
E-Ticaret için tüm kaynaklarımı kullanmam gerekiyor mu?
 
Cevabınız evet ise, kararınız için yeterli kaynak oluşturana kadar beklemenizi tavsiye ederim. 
Cevabınız hayır ise, soruları cevaplamaya devam edebilirsiniz; 
 
Hedef kitlemi tanıyor muyum? Onlara nasıl bir değer önerisi sunacağım?
 
Bir ürün/hizmeti arz edeceğiniz hedef kitlenizi anlamaya çalışmalısınız. Sizi neden tercih edeceklerini bilmeli, ne istediğini, karşılanmamış ihtiyaçlarının ne olduğunu anlamalı ve değer önerinizi oluşturmalısınız. 
 
 
Rakiplerimi tanıyor muyum? Onların önüne geçebilmek için yeterli çevrimiçi kabiliyete sahip miyim? 
 
Benzer ürün/hizmet sunucusu olacaksanız rakiplerinizi iyi tanımalısınız. Onları takip etmeli, kendi markalarını markalaştırmak için nasıl efor sarfettiklerini bilmelisiniz. İyi bir analiz sonrası pazarlama planınızı hazırlayabilirsiniz. 
 
Yukarıda sorduğum sorular, E-ticaret’e başlamak için hazır olup olmadığınız konusunda sizin için ilk adımlar olacaktır. İlk zamanlar daha çok bütçeye ihtiyacınız olacaktır, ancak, iyi bir altyapı ile inşa ettiğiniz markanız, zamanla marka bilinirliğine ulaşacak, marka değeriniz artarken, pazarlama için ayırdığınız bütçe azalma eğilimine girecektir. 
 
Disiplinli, istikrarlı ve dürüst bir marka yaratırsanız, başarı doğal bir sonuçtur.



  * Tüm yayınlarımızın hakkı saklı olup, yayınlarımızın kullanılması için Markam Sen ve Nagihan Ünüvar'ın kaynak olarak gösterilmesi gerekmektedir.