![]() |
Youtube |
Markanın hikayesi PayPal ile başlıyor. Elon Musk’ın kurucusu olduğu PayPal’da bilgisayar mühendisi ve tasarımcı olarak çalışan 3 genç kendi videolarını arkadaşlarıyla paylaşmak isterken, video formatının uygun olmaması, dosyanın büyük olmasından dolayı bir yükleme sorunu yaşıyorlar.
Bu soruna çözüm bulmak üzere yola çıkan gençler, şu an dünyada 2 milyara yakın kullanıcısı olan Youtube’un marka yolculuğunu da başlatmış oluyorlar.
2006 yılında Google tarafından 1,65 milyar dolara satın alınarak broadcast yourself (kendini yayınla) sloganıyla yola çıkan Youtube’un misyonu, herkese sesini duyurma ve dünyayı tanıma şansı vermek, değerleri, ifade özgürlüğü, bilgi edinme özgürlüğü, fırsat özgürlüğü ve aidiyet özgürlüğünden oluşuyor.
Yayınımızın devamını okumak için; markamsen.com/bir-marka-hikayesi
Nagihan Ünüvar
markamsen.com